اطلاعاتی درباره سیاه شدن فلز نقره و قیمت انگشتر نقره

سنگ فیروزه | سنگ کوارتز | سنگ عقیق

خرید انگشتر نقره مردانه دست ساز


اطلاعاتی درباره سیاه شدن فلز نقره و قیمت انگشتر نقره

ا

 

ممکن است افراد زیادی تاکنون برای قیمت انگشتر نقره و خرید آن دچار شک و تردید شده باشند. زیرا اکثر مغازه‌دارها در هر صنفی و در مورد هر کالایی برای اینکه جنس خود را بفروشند، از محصول خود زیاد تعریف می‌کنند. در بسیاری مواقع، مشتری به دلیل زیاده‌گویی فروشنده درباره قیمت انگشتر نقره، جنسی را خریداری می‌کند و در آخر هم از خرید خود پشیمان می‌شود. فروشندگان همچنین اعلام می‌کنند که خود نیز از این محصول استفاده کرده و راضی هستند. این قبیل صحبت‌ها به جای اینکه به مشتری کمک کند تا تصمیم درستی بگیرد، وی را دچار سردرگمی می‌کند.

 

چرا باید نسبت به نقره‌ی عیار 999 شک داشت؟

 

قیمت انگشتر نقره ،خرید و استفاده از نقره از قدیم مرسوم بوده است. به خاطر نرم بودن فلز نقره و شکل پذیری آن، در ساخت سکه، لوازم تزیینی، صنعت، جواهرات و خیلی موارد دیگر استفاده می‌شود. نقره خالص یعنی نقره‌ای که عیار آن 999 است ولی به نظر نمی‌رسد تاکنون چنین چیزی در بازار مشاهده شده باشد و اگر چنین چیزی دیده شود، باید حتما به آن شک کرد. علت این امر این است که نقره با عیار 999 قابلیت شکل پذیری ندارد. در این حالت بسیار نرم است و نمی‌توان هیچ چیزی با آن ساخت. به همین دلیل است که به نقره برنج یا مس اضافه می‌کنند تا عیار آن به 925 برسد و بتوانند با استفاده از آن جواهرات و زیورآلات بسازند.

 

نقره‌ای که در ساخت جواهرات استفاده می‌شود، نقره استرلینگ نام دارد که ترکیبی از نقره و مس است. علت اضافه کردن مس یا برنج هم این است که نقره قابلیت چکش خوری پیدا کند، مقاومت آن زیاد شود و ثبات رنگ بهتری هم پیدا کند. البته لازم به ذکر است که مس، بهترین فلزی است که برای ساخت جواهرات می‌توان آن را با نقره ترکیب کرد. بعد از قیمت انگشتر نقره و ساخت زیورالات نقره، برای درخشندگی بیشتر، آن را با لایه نازکی از رودیوم یا طلا، آبکاری و روکش می‌کنند.

 نقره

علت سیاه شدن نقره چیست؟

 

بسیاری از مشتریان وقتی وارد مغازه‌ای می‌شوند، قبل از خرید و قیمت انگشتر نقره ، در مورد کیفیت نقره سوال می‌کنند و از فروشنده می‌پرسند که آیا سیاه می‌شود یا نه؟ اما علت سیاه شدن نقره چیست؟ شاید علت آن کیفیت نقره‌ی خریداری شده باشد، اما چنین نیست و باید گفت که نقره بخاطر همان درصد برنج یا مس که با آن ترکیب می‌شود، اسیدی بودن عرق بدن، در مجاورت قرارگرفتن هوا و یا برخورد با مواد شیمیایی مثل مواد آرایشی و یا بهداشتی و مواد اسیدی قوی مثل وایتکس، کدر می‌شود. این امر طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.

 

البته افرادی هم هستند که در ترکیب نقره و مس و برنج، حق انصاف را رعایت نمی‌کنند و از درصد نقره کمتری موقع ذوب کردن استفاده می‌کنند. در اصطلاح به این مدل نقره‌ها، نقره پَس یا نقره عیار پایین گفته می‌شود. مثلا انگشتری که 20 گرم وزن دارد، فقط 8 گرم نقره در ساخت آن استفاده شده است. این افراد ذهن مشتری را نیز نسبت به قیمت انگشتر نقره و اکثر نقره فروش‌ها خراب می‌کنند.

 

البته ناگفته نماند که بسیاری از مردم هم به دلیل پایین بودن قیمت‌ انگشتر نقره ی این فروشگاه‌ها، فریب خورده و از آنها خرید می‌کنند که زود هم پشیمان می‌شوند. پس نکته مهم در این مواقع خرید از فروشگاه‌های معتبر و دارای جوازکسب مربوطه به‌ همراه فاکتور خرید است.

 

شما هموطنان عزیز می توانید برای اطلاع از خواص نقره به سایت زرسی،بزرگترین و برترین ویترین آنلاین طلا و جواهر در ایران مراجعه فرمایید.



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 171

تاریخ انتشار: شنبه 22 تير 1398 ساعت: 18:22

برچسب ها : ,,,,,,,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((سنگ فیروزه | سنگ کوارتز | سنگ عقیق)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف